AMBIENTALITZACIÓ

DURANT LA CAMPANYA "" TRAFFIC SNAKE GAME", L'ESCOLA VA ACONSEGUIR UN 87% DE "VIATGES SOSTENIBLES". EL DIMARTS PASSAT VAM TENIR UNA SORPRESA, ENS VA VISITAR UN "SUPERHEROI ECOLÒGIC". ENS VA FELICITAR PER ACONSEGUIR EL REPTE DE VENIR A L'ESCOLA CAMINANT, EN BICI, EN AUTOBÚS O EN COTXE COMPARTIT. A MÉS ENS VA REGALAR UNA COCA EN FORMA DE SERP A CADA CLASSE. 









CUIDEM EL NOSTRE PLANETA





Primer vam llegir notícies sobre l'escalfament global i el camvi climàtic. Per treballar el tema, vam fer equips. Cada equip va fer un tema diferent. Durant un tamps vam està traballant el nostre tema. Vam buscar informació i vam fer un text.

A continuació vam fer una presentació digital i els hi vam explicar als nostres companys el tema.
Després d'aixó, per acabar-ho d'entendre vam fer esquemes. Ara tocava el més complicat: explicar el nosre treball als fillets de 3r B. Vam pensar fer un joc cada grup. Vam començar a pensar quin joc fariem. Ho vam preparar tot perquè als fillets els
hi agradés.

Desprès vam presentar el joc als fillets. Per acabar vam raonar el que podiem fer per cuidar el Planeta.

Els hi vam fer un cartell molt gran on havien de posar idees que podien fer per cuidar el Planeta.
Ens va agradar molt fer aquest treball i ensenyar als fillets el que nosaltres havíem estudiat sobre el Planeta. Ens va agradar perquè més endavant el Planeta estarà més ben cuidat. També hem après a treballar en equip i posar-nos d'acord. 


TRAFFIC SNAKE GAME

 

La nostra escola, amb el suport de l’Ajuntament, farà ara ja quasi set anys va posar en marxa el projecte de camins escolars i la campanya A PEU A L’ESCOLA amb l’objectiu de fomentar l’autonomia dels nostres infants i l’adquisició d’uns hàbits saludables i sostenibles en els desplaçaments que fan de casa a l’escola. Aquest projecte implicava millorar l’accessibilitat al nostre centre educatiu, creant zones segures al voltant daquest. Daquesta manera es pretenia recuperar part de l'espai públic que ha estat pres als infants i que necessiten per a poder desenvolupar-se amb plenitud.
Tot i que, a finals del curs passat i tampoc a linici daquest hem aconseguit arribar a un acord amb els representants de lAjuntament, respecte quins són els objectius educatius daquest projecte i les accions que cal dur a terme per donar-li continuïtat, creiem necessari seguir treballant per la mobilitat sostenible.
Per això, aquest curs, ens hem adherit a la campanya europea Traffic Snake Game, dirigida a escolars de Primària, que promou formes de mobilitat sostenible en l’accés a l’escola com caminar, pedalejar, utilitzar transport públic o bus escolar i compartir cotxe.
Per poder dur a terme l’esmentada campanya necessitem de la vostra col·laboració. Es per aquest motiu que us volem animar a participar-hi, oferint al vostre fill/a la possibilitat danar a l’escola d’una manera sostenible, bé acompanyat o tot sol.
El Joc de la Serp començarà el dia 13 d’abril i durarà fins el dia 24 d’abril.

Per què participar?
  • -  El vostre fill/a jugarà junt als seus companys/es de classe.
  • -  En el camí, el vostre fill/a aprendrà a moures duna forma més independent,
    sostenible i segura.
  • -  Contribuireu a que disminueixi laglomeració de tràfic a lentrada i sortida de lescola.
  • -  Ajudareu a que lentorn de lescola sigui més segur.
  • -  I tot plegat, el vostre fill/a i vosaltres us ho podeu passar molt bé!
    Durant les dues setmanes que dura la campanya, cada alumne/a que vagi a lescola de forma sostenible rebrà un punt. Anar a peu, en bicicleta, en bus o en cotxe compartit són considerats modes sostenibles. Tots els punts es van acumulant en la gran serp que hi ha exposada a lescola. Lobjectiu laconseguirem quan tota la serp estigui coberta de punts. Quan això passi, tots els fillets/es obtindran un premi.
    La nostra escola té com a objectiu augmentar en un 76% els desplaçaments sostenibles. Per favor, ajudeu-nos a aconseguir-ho.
    Per a més informació, podeu visitar la web: www.trafficsnakegame.eu.spain Gràcies per la vostra col·laboració 


FOSSILFREE
(Campanya mundial per deixar d'invertir en combustibles fòssils)
Els alumnes de 6è van participar en la campanya fossilfree amb un escrit-xerrada

Hola, bona nit, som en Marc Pons i avui, en representació de tots els 6ès de l'escola de Sant Lluís, us parlaré sobre la nostra introducció en el món del canvi climàtic, també els nostres coneixements i dubtes.

Des de petits, a la nostra escola,  ens han anat introduint bones pràctiques per evitar l'acceleració del canvi climàtic.

Ara, que ja tenim més de 10 anys,  ens adonam que des de  petits contribuïm a aturar el canvi climàtic.
Ens en recordam quan la tutora entrava dins classe, després del pati, i es mirava el llistat d'alumnes, tothom esteia ansiós, perquè,  tal vegada,  podria ser l'afortunat del dia! per anar a tirar el fems de reciclatge amb la mestra!

També, vam construir un cotxo de cartó on, per darrera, hi havia núvols de CO2 pintats de negre i blanc  “anar a peu a l'escola”...

Recordam també com en els cursos anteriors vam fer cartells i els vam penjar per tota l'escola i així la gent que passava per els passadissos  es conscienciava dels problemes actuals del canvi climàtic aquest era l'objectiu, però és que noltros, a més a més, xalàvem sortint de l'aula i voltant per tot!

Reciclar, reduir i reutilitzar, anar a plantar a l'hort, reutilitzar els llibres, el menjador amb els dimarts amb productes locals i ecològics, les sortides mediambientals i altres projectes...

Amb el temps ens hem adonat  de què, a part de divertir-nos, hem millorat el comportament amb el medi ambient.

Ens anem fent grossos i ja ens toca, a noltros, fer de tutors i tutores de la resta d'alumnes més petits... és un bon compromís!

El nostre primer estudi i exposició oral davant els alumnes més petits va ser sobre la importància de  les tres R; reduir, reciclar i reutilitzar, tancar el cercle.
Les seves tutores ens comenten que, des d'aquell dia!,  cap alumne s'equivoca a l'hora d'abocar els fems i que van vius en malbaratar! Llavors ens sentim orgullosos de la nostra tasca.
Més que mai, després, de fer la presentació ens adonam de què, si aplicam les bones pràctiques, ajudam a reduir el metà que produeix el fems, molt més perjudicial que el CO2.
Més tard vàrem estudiar les energies renovables i les  no renovables com per exemple: la hidràulica, que s'obté amb el pas de l'aigua, l'eòlica que s'obté amb el vent, l'energia solar que s'obté del sol, l'energia marítima que s'obté amb el desnivell del mar, l'energia d'ones amb el moviment ondulatori del aigua i la biomassa feta amb amb restes forestals.

 Per l'altra banda la majoria de les multinacionals  prefereixen utilitzar i vendre les energies no renovables i fòssils. En general n'hi ha quatre, el carbó, que fou descobert des de l'antiguitat, a la revolució industrial on es va accelerar el canvi climàtic humà, el petroli, que està causant molts problemes actualment amb les prospeccions petrolíferes, el gas natural descobert recentment també és un combustible, però no tant utilitzat com el petroli, i un mineral radioactiu i més aviat rar, que és l'urani.

Nosaltres estem trists per la nostra situació actual i global però, quan ens trobam molt desanimats per tot el dolent que li estem fent a la Terra giram el cap i guaitam per la finestra de la classe i ens tornen les esperances perquè ...veim el geriàtric! Sí , damunt,  al seu terrat,   hi ha un centenar de plaques solars que agafen energia,  per escalfar l'aigüa i fer anar l'aire condicionat a l'estiu. Pensam caram no deu ser tan difícil poder emprar energies renovables!

Ara som aquí perquè les entitats que promocionen l'acte d'avui saben que, aquest curs, farem una exposició als altres alumnes de l'escola sobre les energies renovables i canvi climàtic.

La teoria sobre el clima i la seva acceleració de canvi ens fa descobrir que: 

- Per una banda el clima manté un fràgil equilibri i determina l'evolució de la vida i el confort dels éssers humans.
- Té diversos factors que el configuren: externs a la Terra, interns a la Terra i activitats humanes (emissions de gasos).

Estudiant els meridians, els hemisferis, tròpics i la rotació de la Terra i les capes de l'atmosfera,
entenem quines capes són les més afectades: descobrim que vivim en un món global, que el que feim aquí afecta a l'altra punta del món i a l'inrevés.... per això quan es desglaça l'Antàrtida sabem que des de molt enfora no s'estan fent les coses bé i que el nostre Planeta està cada dia més malalt.

Avui volem contribuir amb el nostre bon fer i amb el que anem  aprenent a la campanya mundial  per deixar d'invertir en combustible fòssil .... fossil free......








Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada