DURANT LA CAMPANYA "" TRAFFIC SNAKE GAME", L'ESCOLA VA ACONSEGUIR UN 87% DE "VIATGES SOSTENIBLES". EL DIMARTS PASSAT VAM TENIR UNA SORPRESA, ENS VA VISITAR UN "SUPERHEROI ECOLÒGIC". ENS VA FELICITAR PER ACONSEGUIR EL REPTE DE VENIR A L'ESCOLA CAMINANT, EN BICI, EN AUTOBÚS O EN COTXE COMPARTIT. A MÉS ENS VA REGALAR UNA COCA EN FORMA DE SERP A CADA CLASSE.
CUIDEM EL NOSTRE PLANETA
Primer
vam llegir notícies sobre l'escalfament global i el camvi climàtic.
Per treballar el tema, vam fer equips. Cada equip va fer un tema
diferent. Durant un tamps vam està traballant el nostre tema. Vam
buscar informació i vam fer un text.
A
continuació vam fer una presentació digital i els hi vam explicar
als nostres companys el tema.
Després
d'aixó, per acabar-ho d'entendre vam fer esquemes. Ara tocava el més
complicat: explicar el nosre treball als fillets de 3r B. Vam pensar
fer un joc cada grup. Vam començar a pensar quin joc fariem. Ho vam
preparar tot perquè als fillets els
hi
agradés.
Desprès
vam presentar el joc als fillets. Per acabar vam raonar el que podiem
fer per cuidar el Planeta.
Els
hi vam fer un cartell molt gran on havien de posar idees que podien
fer per cuidar el Planeta.
Ens
va agradar molt fer aquest treball i ensenyar als fillets el que
nosaltres havíem estudiat sobre el Planeta. Ens va agradar perquè
més endavant el Planeta estarà més ben cuidat. També hem après a
treballar en equip i posar-nos d'acord.
TRAFFIC SNAKE GAME
La nostra escola, amb el suport de l’Ajuntament, farà ara ja quasi set anys va posar en
marxa el projecte de camins escolars i la campanya A PEU A L’ESCOLA amb l’objectiu de
fomentar l’autonomia dels nostres infants i l’adquisició d’uns hàbits saludables i sostenibles
en els desplaçaments que fan de casa a l’escola. Aquest projecte implicava millorar
l’accessibilitat al nostre centre educatiu, creant zones segures al voltant d’aquest.
D’aquesta manera es pretenia recuperar part de l'espai públic que ha estat pres als infants i
que necessiten per a poder desenvolupar-se amb plenitud.
Tot i que, a finals del curs passat i tampoc a l’inici d’aquest hem aconseguit arribar a un
acord amb els representants de l’Ajuntament, respecte quins són els objectius educatius
d’aquest projecte i les accions que cal dur a terme per donar-li continuïtat, creiem necessari
seguir treballant per la mobilitat sostenible.
Per això, aquest curs, ens hem adherit a la campanya europea Traffic Snake Game,
dirigida a escolars de Primària, que promou formes de mobilitat sostenible en l’accés a
l’escola com caminar, pedalejar, utilitzar transport públic o bus escolar i compartir cotxe.
Per poder dur a terme l’esmentada campanya necessitem de la vostra col·laboració. Es per
aquest motiu que us volem animar a participar-hi, oferint al vostre fill/a la possibilitat d’anar
a l’escola d’una manera sostenible, bé acompanyat o tot sol.
El Joc de la Serp començarà el dia 13 d’abril i durarà fins el dia 24 d’abril.
Per què participar?
-
- El vostre fill/a jugarà junt als seus companys/es de classe.
-
- En el camí, el vostre fill/a aprendrà a moure’s d’una forma més independent,sostenible i segura.
-
- Contribuireu a que disminueixi l’aglomeració de tràfic a l’entrada i sortida de l’escola.
-
- Ajudareu a que l’entorn de l’escola sigui més segur.
-
- I tot plegat, el vostre fill/a i vosaltres us ho podeu passar molt bé!Durant les dues setmanes que dura la campanya, cada alumne/a que vagi a l’escola de forma sostenible rebrà un punt. Anar a peu, en bicicleta, en bus o en cotxe compartit són considerats modes sostenibles. Tots els punts es van acumulant en la gran serp que hi ha exposada a l’escola. L’objectiu l’aconseguirem quan tota la serp estigui coberta de punts. Quan això passi, tots els fillets/es obtindran un premi.La nostra escola té com a objectiu augmentar en un 76% els desplaçaments sostenibles. Per favor, ajudeu-nos a aconseguir-ho.Per a més informació, podeu visitar la web: www.trafficsnakegame.eu.spain Gràcies per la vostra col·laboració
FOSSILFREE
(Campanya
mundial per deixar d'invertir en combustibles fòssils)
Els alumnes de 6è van participar en la campanya fossilfree amb un escrit-xerrada
Hola, bona nit, som en Marc Pons i avui, en representació de tots els
6ès de l'escola de Sant Lluís, us parlaré sobre la nostra introducció en el món
del canvi climàtic, també els nostres coneixements i dubtes.
Des de petits, a la nostra escola,
ens han anat introduint bones pràctiques per evitar l'acceleració del
canvi climàtic.
Ara, que ja tenim més de 10 anys,
ens adonam que des de petits
contribuïm a aturar el canvi climàtic.
Ens en recordam quan la tutora entrava dins classe, després del pati, i
es mirava el llistat d'alumnes, tothom esteia ansiós, perquè, tal vegada,
podria ser l'afortunat del dia! per anar a tirar el fems de reciclatge
amb la mestra!
També, vam construir un cotxo de cartó on, per darrera, hi havia núvols
de CO2 pintats de negre i blanc “anar a
peu a l'escola”...
Recordam també com en els cursos anteriors vam fer cartells
i els vam penjar per tota l'escola i així la gent que passava per els
passadissos es conscienciava dels
problemes actuals del canvi climàtic aquest era l'objectiu, però és que
noltros, a més a més, xalàvem sortint de l'aula i voltant per tot!
Reciclar, reduir i reutilitzar, anar a plantar a l'hort, reutilitzar
els llibres, el menjador amb els dimarts amb productes locals i ecològics, les
sortides mediambientals i altres projectes...
Amb el temps ens hem adonat de
què, a part de divertir-nos, hem millorat el comportament amb el medi ambient.
Ens anem fent grossos i ja ens toca, a noltros, fer de tutors i tutores
de la resta d'alumnes més petits... és un bon compromís!
El nostre primer estudi i exposició oral davant els alumnes més petits
va ser sobre la importància de les tres
R; reduir, reciclar i reutilitzar, tancar el cercle.
Les seves tutores ens comenten que, des d'aquell dia!, cap alumne s'equivoca a l'hora d'abocar els
fems i que van vius en malbaratar! Llavors ens sentim orgullosos de la nostra
tasca.
Més que mai, després, de fer la presentació ens adonam de què, si
aplicam les bones pràctiques, ajudam a reduir el metà que produeix el fems,
molt més perjudicial que el CO2.
Més tard vàrem estudiar les energies renovables i les no renovables com per exemple: la hidràulica,
que s'obté amb el pas de l'aigua, l'eòlica que s'obté amb el vent, l'energia
solar que s'obté del sol, l'energia marítima que s'obté amb el desnivell del
mar, l'energia d'ones amb el moviment ondulatori del aigua i la biomassa feta
amb amb restes forestals.
Nosaltres estem trists per la nostra situació actual i global però,
quan ens trobam molt desanimats per tot el dolent que li estem fent a la Terra
giram el cap i guaitam per la finestra de la classe i ens tornen les esperances
perquè ...veim el geriàtric! Sí , damunt,
al seu terrat, hi ha un centenar
de plaques solars que agafen energia,
per escalfar l'aigüa i fer anar l'aire condicionat a l'estiu. Pensam
caram no deu ser tan difícil poder emprar energies renovables!
Ara som aquí perquè les entitats que promocionen l'acte
d'avui saben que, aquest curs, farem una exposició als altres alumnes de
l'escola sobre les energies renovables i canvi climàtic.
La teoria sobre el clima i la seva acceleració de canvi ens
fa descobrir que:
- Per una banda el clima manté un fràgil equilibri i
determina l'evolució de la vida i el confort dels éssers humans.
- Té diversos factors que el configuren: externs a la
Terra, interns a la Terra i activitats humanes (emissions de gasos).
Estudiant els meridians, els hemisferis, tròpics i la
rotació de la Terra i les capes de l'atmosfera,
entenem quines capes són les més afectades: descobrim que
vivim en un món global, que el que feim aquí afecta a l'altra punta del món i a
l'inrevés.... per això quan es desglaça l'Antàrtida sabem que des de molt
enfora no s'estan fent les coses bé i que el nostre Planeta està cada dia més
malalt.
Avui volem contribuir amb el nostre bon fer i amb el que
anem aprenent a la campanya mundial per deixar d'invertir en combustible fòssil
.... fossil free......
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada